Flere strikkeprosjekter

Jeg har ikke kuttet ut strikkingen selv om det er sommer. Som vanlig ble jeg inspirert av Pickles-jentene til å strikke en Skjærgårdsgenser. Nå er genseren snart ferdig, må bare sy sammen ermene i underkant og feste alle løse tråder.

Ettersom jeg forsatt har ferie brukte jeg noen timer i dag på å prøve å lære meg å hekle. Etter ett par YouTube-videoer og instruksjonsvideo hos Drops skjønte jeg greia. Så om ikke annet kan jeg ihvertfall hekle en type bestemorsruter! Planen er å hekle 216 stk og sette dem sammen til et teppe. Ble utrolig inspirert da jeg så hekleteppet Linda fra Norsk stil blogget om for noen måneder siden, og tenker å herme litt etter hennes fargevalg med sort, hvitt og grått som dominerer.

Også har jeg brukt opp litt restegarn ved å strikke babysokker, og jeg har fullført to hentesett med jakker, lue og tøfler :) Veldig tilfredstillende å strikke småttisplagg - det går jo så utrolig fort! Men nå begynner sambo å snakke om at jeg kan strikke genser til han, så det varer vel ikke så lenge før jeg må begi meg ut på mer tidkrevende prosjekter..

8 kommentarer

Marie og Ingrid <3

31.07.2010 kl.18:42

Kul blogg! Jeg heter da som du ser Marie.. Er du fra holdhus i nærheten av hålandsdalen? (litt utenfor bergen). Både jeg og Ingrid var på leirskole i Hålandsdalen. håper vi får svar fra deg!! Om du vil se Ingrid sin blogg så er det ( www.diirgnii.blogg.no ). Klem oss <3

Marie Holdhus

01.08.2010 kl.01:23

Hei Marie og Ingrid :)

Nei, jeg er født og oppvokst utenfor Oslo. Navnet har jeg fra mamma som kommer fra Trønderlag, men mener å ha hørt at lengre tilbake kom slekta fra Hordaland. Så det kan jo være Holdhus utenfor Bergen jeg stammer fra, kanskje?

Fin blogg Ingrid hadde da :)

Mams

04.08.2010 kl.10:20

Kjære datter. Jeg skjønner at jeg har vært en dårlig mor når du ikke vet at du stammer fra Hålandsdalen! Min farfar Olav Martin f.1890 var fra Holdhus i Hålandsdalen, han var en av 12 søsken og han "utvandret" til Melhus og bosatte seg der rundt 1920. Nå vet du det.

Malene Birkeland

04.10.2010 kl.14:15

Så fint!

Vranga

14.10.2010 kl.11:44

Hei! Så innmari fine jakker du har strikket! Hvor har du oppskrifta fra? :)

Marie Holdhus

14.10.2010 kl.21:43

Vranga: Det meste jeg strikker er fra Pickles-jentene. Jeg har linket opp nettsiden deres flere steder på tidligere innlegg: http://www.pickles.no/

Jakka er en del av et hentesett til nyfødt, og det heter "Melkers hentesett". Pickles-jentene selger også masse nydelig garn som jeg anbefaler på det sterkeste!

Zozo&Goldy - Life & Fashion

31.10.2010 kl.22:33

så flink du er !:)

marie

22.11.2010 kl.19:06

du har veldig fint fornavn. hihihi